Alfred Sisley
(1839-1899). İngiliz ressam Alfred Sisley, İzlenimcilik Akımı’nın başlıca temsilcilerindendir. Paris’e
yerleşmiş bir İngiliz tüccarın oğlu olan Sisley, Fransa’da doğup büyüdü. 1857-61 arasında ailesinin isteği üzerine, ticaret konusunda öğrenim görmek için Londra’ya gönderildiyse de, asıl istediği resim yapmaktı. 1862’de Paris’teki bir atölyede Claude Monet, Pierre-Auguste Renoir ve Frederic Bazille’le tanıştı. Bu sanatçılarla kurduğu dostluk geleceğinin biçimlenmesine yol açtı. 1860’larda daha çok köy ve orman resimleri yaptı. 1866’da yapmış olduğu Marlotte’ta Bir Köy Sokağı, ABD’de Buffalo’daki Albright-Knox Sanat Galerisi’ndedir. Daha sonraki tuvallerinde Paris’ten görünümlere yer vermeye başladı. Bu resimler gerek teknik, gerek yarattıkları etki açısından İzlenimciler’in resimleriyle benzerlik gösterir. Saint-Martin Kanalından Görünüm (1870) bu dönem resimlerine örnektir. Paris’in kuzeybatısındaki Sen vadisi öteki İzlenimci ressamlar gibi Sisley’in de resmini yapmaktan hoşlandığı bir yöreydi. Önceleri az sayıda pastel renkle çalışan sanatçı daha sonraları kullandığı renkleri çoğalttı. Koyu ve açık renkler arasında dengeli bir uyum sağladığı resimlerinde, özellikle mavi ve yeşilin tonlarını kullanmakta çok başarılı oldu.
1870’lerin başında babası servetini yitirince, Sisley yoksullukla mücadele etmek, yaptığı resimlerle geçimini sağlamak zorunda kaldı. Bu yüzden sürekli para sıkıntısı çekti. Değeri ölümünden sonra anlaşıldı. 1874’te altı tablosuyla İzlenimciler’in Salon des Refuses’deki (reddedilenler salonu) ünlü sergisine katıldı. İlk kişisel sergisini 1881’de açan sanatçı, kesik fırça darbelerindeki hafiflik, ağaç, su, bulut ve çiçekleri resimlemekteki ustalığıyla ünlüdür. Özellikle gümüş rengi tonlarındaki kar manzaraları çok güzeldir.
1899’da atölyesini satan Sisley’in tablolarının değeri ölümünden sonra yükselmeye başladı. Taşkın ve Kayık (1876) sanatçı öldükten hemen sonra yüksek bir fiyatla satın alınarak Louvre Müzesi’ne armağan edilmişti.