Jean Arp
Jean Arp, Fransız ressamı,heykelcisi ve şairi (Strasbourg1886-Basel 1966). XX.-yy. öncü sanatının başlıca temsilcilerinden olan ) Jean Arp, Weimar (Almanya) Akademisi'ni (190507) bitirip, 1908'de Paris'e giderek Julian Akademisi'nde sanatını geliştirdi. 1909'da İsviçre'de Paul Klee'yle tanışıp, 1912'de Münih'te Kandinsky'yi ziyaret ederek, aynı yıl Blaue Reiter (Mavi Binici) topluluğuna katıldı. 1913'te Berlin'de heykellerini dışavurumcu sanatçıların Erste Herbstsalon'undu (İlk sonbahar sergisi) sergiledi. 1914'te Paris'e dönüp, aralarında Pablo Picasso'nun da bulunduğu Guillaume Apollinaire'in sanatçı çevresiyle ilişki kurdu. 1915'te Zürich'te soyut, doğrusal çizgili nesneler sergiledikten sonra, değişim yasalarına dayanan düzenlemeler yapmaya başladı.
1916'da, Zürich'te Hugo Bail, Richard Huelsenbeck, Marcel Janco ve Tristan Tzara'yla birlikte Dada hareketinin kurucuları arasına katılan Jean Arp, dadacıların yayınlarına hem şiirleri, hem de çizgileriyle katkıda bulundu. 1917'den başlayarak, boyalı tahtadan kabartma dizileri yapmaya başladı. Sophie Taeuber'le (sonradan evlendiler) birlikte geometrik parçalardan büyük kolajlar gerçekleştirip, 1919-20'de Max Emst'Ie birlikte Köln'de birkaç dadacı girişime katıldı. 1923'te Kurt Schwitters'in dergisi Merz'e katkıda bulundu ve 1925'te El Lissitzky'yle birlikte, bütün çağdaş sanat hareketleriyle ilgili bir çalışma olan Sanatın Izmleri adlı kitabı yayınladı. Gerçek üstücülere katılıp, 1926'da Paris yakınlarında Meudon'a yerleşti. 1930'da, Cercle et Carré (Daire ve Kare) topluluğuna katılıp (1930), uluslararası sergilerine resim verdi. 1931'de Paris'te Abstraction-Création (Soyutlama-Yaratma) topluluğunun kurucu üyeleri arasında yer aldı.Renkli kâğıt parçalarını kesmek yerine parçalayarak, raslantısal biçimde yeniden birleştirmeye (yırtık parçalar bir kâğıt zemin üstüne atılıp, biçim almaları sağlanıyordu) dayanan yeni bir kolaj türü yarattı ve "Yırtık Kâğıtlar" adıyla sergiledi. 1930 başlarında "organik somutlaştırmalar" (soyutlama teriminden akım çağrıştırdığı için kaçındı) diye adlandırdığı organik biçimlere dayanan heykeller yaptı.