Charles Camille Saint-Saens
(1835- 1921). Günümüzde en çok Samson ve Dalila operasıyla tanınan Fransız besteci Charles Camille Saint-Saens Paris’te doğdu. 300 dolayında yapıtı bulunan Saint-Saens çok yönlü bir sanatçıydı. İyi bir besteci olduğu kadar parlak bir piyanist ve orgcu, yetenekli bir öğretmen, şair ve oyun yazarıydı.
Saint-Saens müzik eğitimine çok küçük yaşta, annesinin verdiği piyano dersleriyle başladı. Bir müzik parçasını ilk kez yazıya geçirdiğinde dört yaşında bile değildi. 1848’de girdiği Paris Konservatuvarf nda org ve kompozisyon eğitimi gördü. 9 yıl sonra Paris’teki ünlü Madeleine Kilisesi’nin orgcusu oldu. 20 yıl süren bu görev sırasında bir yandan da Niedermeyer Okulu’nda piyano öğretmenliği yaptı. Öğrencileri arasında geleceğin ünlü bestecilerinden Gabriel Faure de vardı. Aynı dönemde tanıştığı Macar besteci Franz Liszt’le güçlü bir dostluk kurdu. 1877’de Samson ve Dalila operası Liszt’in önerisiyle Weimar’da sahnelendi.
Saint-Saens 1880’lerden sonra çıktığı uluslararası turnelerde orkestra şefliği de yaptı. 80 yaşından sonra da beste yapmayı sürdüren sanatçı Cezayir’de öldü.
Son derece yetenekli bir piyanist olan Saint-Saens müzik yaşamı boyunca Liszt’in etkisinde kalmış olmakla birlikte, Mozart’ın müziğini çalışındaki ustalığıyla tanınırdı. Sanatçının öteki önemli yapıtları Omphale’in Çıkrığı (1871), İskeletlerin Dansı (1874) ve Cezayir Süiti (1879) adlı senfonik şiirleriyle Hayvanlar Karnavalı (1886) adlı küçük orkestra parçasıdır. Operanın yanı sıra öteki müzik türlerinde de yapıtlar veren Saint-Saens toplam 13 opera, beş piyano konçertosu, üç keman konçertosu, iki viyolonsel konçertosu, dört senfonik şiir ve üç senfoni yazdı. En çok tanınan senfonisi, içinde org için ayrı bir bölümün de yer aldığı Üçüncü Senfoni'dir.