William Hogarth
William Hogarth, İngiliz ressamı ve gravürcüsü (Londra 1697-ay.y. 1764). Thornhill'in yanında gravürcü ve resimleyici olarak çalışmaya başlayan William Hogarth, Thornhill'in kızıyla evlendikten sonra, resme yöneldi. Ama gerek çizgileri, gerek konuları bakımından, başlangıçtaki resimleyiciliğinin bazı özelliklerinden kurtulamadı: Tablolarında hep, bir öykü anlatmaya çalıştı. 1731'den sonra en ünlü yapıtlarını vermeye başlayıp, özellikle iki diziyle (Yeni Moda Evlilik, 1745; Vahşet Sahneleri, 1751) büyük ün kazandı.
Her biri, birbirini izleyen birkaç tablodan oluşan ve bir tür resimli roman oluşturan bu yapıtlarında, çağının İngiliz romancıları gibi, fırçasıyla hem gerçekçi, hem ahlâk dersi veren öyküler "anlattı". Ama bu yönünün yanı sıra, aynı zamanda da büyük bir renkçiydi ve İngiliz resim okulunun gerçek kurucusu oldu. Karidesçi Kadın adlı tablosunda, Rubens ve Van Dyck'i çok iyi anladığını ortaya koyup, çağının yaşamıyla yakından ilgilendiği tablolar (Seçim, vb.) da yaptı. Ayrıca, XVIII. yy. estetiği üstüne temel belgelerden biri olan Analysis of Beauty (Güzelliğin Çözümlemesi, 1753) adlı kitabı yayınladı.
Öbür tabloları: Kibar Bir Fahişenin Yaşamı (1731), Çapkının Yaşamı (1735), İyi Yürekli Samıriyeli (1736), Firavunun Kızına Getirilen Musa (1751-1572), Garrick ve Eşi, Mareşal Wade, vb.
İkiyüzü bulan gravürlerinin başlıcaları: Gezgin Kadın Oyuncular, Sanayi ve Tembellik (1747), Çağdaş Konuşma (1754), Punç İçenler.