Anguier kardeşler
Anguier kardeşler, Fransız heykelcileri. Anguier kardeşler, Fransız heykelciliğine XVII. yy'ın ilk yarısında egemen olan akademik klasisizme bir seçenek olan İtalyan barok üslubunu Fransa'ya sokan heykelcilerdir. François (Eu 1604-Paris 1669), Fransa, İngiltere ve İtalya'yı dolaşıp, 1643'te Paris'e yerleşti. Michel (Eu 1613-Paris 1686), 1641'de ağabeyiyle İtalya'ya gidip, 1651'e kadar orada kaldı. Sonra, Moulins'deki Montmorency mezarında (1649-52) çalışmaya başlamış olan François'yle birlikte çalışmak için Fransa'ya döndü.
Montmorency mezarının üslubu, Anguier kardeşlerin, Alessandro Algardi'nin Roma'daki stüdyosunda çalıştıkları sırada benimsedikleri, süslemelerdeki bollukla, figürlerdeki ayrıntılarla nitelenen barok üslubu ile, kompozisyondaki düzen ve ölçülükle nitelenen Fransız klasik üslubunun bireşimini oluşturur. Bu biçim,Fran-çois'nın yapıtlarının çoğunda gözlenir: Souvre mezarı (1667'den önce), Longueville anıtı (1663-69; her iki yapıt da günümüzde Louvre müzesindedir), vb. Micheİ'in yapıtları daha klasik özelliklidir; ama özellikle son yapıtlarından ikisi (ikisi de Paris'tedir), aynı ikili etkiye yansıtır: François Mansart'ın yaptığı Val-de-Grâce kilisesindeki dingin bir klasisizmi yansıtan kabartmalar (1662-67); Saint Roch'daki barok üslubunda İsa'nın Doğuşu (1665).